Zeven onmisbare tips voor aantrekkelijke content

Als consument wordt je overspoelt met informatie. Hoe zorg je ervoor dat jouw content aantrekkelijk is? Oftewel, hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap ook daadwerkelijk aankomt bij jouw doelgroep? De informatie zenden is één. Zorgen dat deze op de juiste manier ontvangen wordt is een stuk ingewikkelder. Het geheime ingrediënt voor geweldige content is niet waterdicht. Aantrekkelijke content is namelijk emotie.

 

In een aankoopbeslissing wordt de keuze gemaakt op basis van gevoel. Heeft je klant er vertrouwen in dat jij de diensten kunt leveren die je belooft? Wie zijn de mensen achter het bedrijf waar zaken mee gedaan worden? En wat straal je uit naar buiten toe? Een positieve connectie zorgt niet alleen voor meer verkopen maar levert ook merkentrouw op. Het is dus belangrijk om emotie terug te laten komen in jouw content.

 

Vertel verhalen aan je klant

Wanneer je op een verjaardag met iemand praat blijven goede verhalen hangen. Online werkt dit hetzelfde. Een goed verhaal houdt de aandacht vast en zit vol met emotie. Daarbij vinden mensen het ook fijn om je te leren kennen en het verhaal achter het bedrijf te weten. Vertel bijvoorbeeld hoe je bedrijf is ontstaan, waar je momenteel mee bezig bent of juist waar je naartoe werkt. Neem klanten mee in jouw passie in zienswijze.

 

Laat je klant zich speciaal voelen

Niemand wil een nummer zijn. Iedereen wil gezien worden. Dus ook jouw klanten. De klant is koning en zonder klanten heb jij geen bedrijf. Dus waarom niet een beetje meer aandacht voor jouw belangrijkste doelgroep? Bedankt ze voor het vertrouwen wat ze je geven, maar zorg bijvoorbeeld ook dat je gepersonaliseerd communiceert. Niets voelt afstandelijker als e-mailmarketing die begint met “Beste mevrouw / meneer”.

Aantrekkelijke content Meer tijd Marketing klant speciaal laten voelen

Speel in op de angst om iets te missen

Koop jij een aanbieding waarvan je weet dat hij er de aankomende twee maanden zal zijn? Nee, natuurlijk niet. Maar een exclusieve korting die alleen vandaag geldig is gaat toch kriebelen. Zeker als je leest dat er echt hele speciale tips en unieke elementen in zitten. Dan spreek je het hebben, hebben, hebben gevoel aan en dus ook “dat wil ik niet missen”. Maar hier gebruik van in je aanbiedingen.

 

Geef een samenhorigheidsgevoel

Samen is sterker dan alleen. Wij mensen willen graag ergens bij horen. Dus niet jij, maar wij. Niet jij gaat succes krijgen. Nee, wij gaan er samen voor zorgen dat jouw bedrijf verder komt en kan groeien naar jouw grote droomdoelen. En samen komen wij daar.

 

Beloof om te helpen

Wanneer je het samenhorigheidsgevoel echt wilt stimuleren is het belangrijk om te weten waar jouw klant tegenaan loopt. Waar wil hij het liefst mee geholpen worden? Wat zijn zijn grootste pijnpunten? Als je dit kunt aangeven en daarbij kunt vertellen hoe je samen met hen gaat zorgen dat dit voorkomen wordt reik je daadwerkelijk een helpende hand aan.

Aantrekkelijke content Meer tijd Marketing

Humor is altijd goed

Een emotie die het altijd goed doet is humor. Pak eens een verrassende hoek of een leuke inhaker voor jouw content. Natuurlijk moet het wel binnen de kaders van jouw bedrijf passen, maar een beetje humor en op het randje doet het altijd goed. Denk bijvoorbeeld aan de inhaakkalender met alle speciale dagen van het jaar en kies een dag die aansluit bij jouw business. Bijvoorbeeld de dag van de duurzaamheid wanneer je e-bikes verkoopt of de dag van de arbeid wanneer je als recruitmentbureau werkzaam bent. Ontwerp een mooie afbeelding en pakkende tekst, en klaar is jouw content!

 

Blijf je klant verrassen

Niets is zo onopvallend als elke keer hetzelfde. Wanneer je in een vicieuze cirkel zit en constant dezelfde soort content deelt wordt deze niet meer gelezen. Men scrollt er langs en denkt: weer zo’n bericht. Zorg dat je blijft verrassen en wissel af in rubrieken. Maak daarbij ook gebruik van goede visuals zodat je de aandacht blijft trekken.

 

Oke, en nu in de praktijk

Ben je ook geïnspireerd na het lezen van deze tips maar vindt je het moeilijk om dit in de praktijk uit te voeren? Een goed communicatieplan kan helpen. Het is mijn passie om ondernemers te adviseren en te helpen bij hun marketinguitingen. Daarbij neem ik graag jouw moeilijkheden uit handen zodat je exact weet wat voor content je kunt delen.

 

Hoe doen we dat? Samen bepalen we de onderwerpen waarover je wilt communiceren. Wanneer deze helder zijn verdelen we dit in een contentkalender zodat je voor de aankomende drie maanden exact weet wanneer welk bericht, via welk kanaal naar buiten gaat. Hierbij houden we rekening met bovenstaande tips en zorgen we voor een juiste opbouw van content. Afwisseling, verrassing, humor, samenhorigheid, verhalen, aanbiedingen en meer. Ook help ik je met de juiste tone of voice, redactionele pijlers, boodschap per kanaal en het inrichten van je meetinstrumenten.

 

Meer weten? Bekijk onze marketing diensten of klik hier. Natuurlijk ben je altijd welkom voor een kennismakingsgesprek of kun je je vragen stellen via info@meer-tijd.nl.