Scoren met online marketing tijdens de hittegolf

Voor het eerst in drie jaar is er sprake van een hittegolf in Nederland. Vanochtend om 11.20 uur was het voor de derde dag op rij boven de 30 graden Celsius bij het KNMI in De Bilt. Daarmee is de hittegolf een feit. Maar hoe ga je als bedrijf slim om met online marketing in de zomer- en vakantieperiode? Je zou het misschien niet denken, maar de zomermaanden zijn perfect om jouw doelgroep online te bereiken. Wat nu komkommertijd en tropenroosters? Ontdek hoe jij kunt scoren met online marketing tijdens deze tropische temperaturen en vakantieperiode.

 

Meer tijd voor social media betekent online aankopen

De vakanties zijn in volle gang en tegenwoordig heb je overal ter wereld toegang tot het internet. Wat betekent dit voor ons social media gebruik? We willen niets missen en zijn constant online vanuit ons vakantieadres. Nu hebben we er immers de tijd voor. Betalen doe je met je smartphone via de online bankieren app –  dus bestellen maar, het gaat 24/7 door. Kansen dus voor jouw online business met social media advertising.

 

Advertising in de zomerweken niet geschikt voor B2B?

Ook jouw business-to-business doelgroep bestaat uit “gewone” mensen. Oftewel; ook ondernemers, managers en bestuursleden gaan met vakantie en hebben dan vaak de gelegenheid met wat meer afstand na te denken over hun bedrijf of organisatie. Zorg dat jouw boodschap aankomt bij de doelgroep die je wilt bereiken. Deze zal in de zogenaamde komkommertijd met veel meer aandacht gelezen worden.

Vergeet niet! Weet waar je jouw doelgroep kunt vinden. Nee, niet letterlijk.. Via welke kanalen ze te bereiken zijn en heel belangrijk, waar ze behoefte aan hebben. Afhankelijk van dat antwoord kun je advertising succesvol inzetten: Adwords, of wellicht Facebook advertising, maar kijk ook eens naar adverteren op Instagram of LinkedIn.

 

Bonus: lagere kosten per klik

Een mooi bijkomende voordeel is dat veel van jouw concurrenten de zomerperiode laten voor wat het is. Iedereen ligt immers op het strand en het volle advertentiebudget wordt in september wel weer benut. Ons advies, adverteer op een platform waar je betaalt per klik. Je zult zien dat je relatief minder betaald per klik.

 

Nog niet overtuigd? Gebruik dan de komkommertijd nuttig

Wanneer je tijdens de zomerperiode niet de mogelijkheden of mankracht hebt om bovenstaand uit te voeren is er altijd ruimte om andere zaken op te pakken die eerder zijn blijven liggen.

Hoe staat het met je website? Is je content nog up to date en heb je recent nog iets van je laten horen? Maak werk van je online vindbaarheid met zoekmachine-optimalisatie.  Neem je social media kanalen eens goed onder de loep: optimaliseer je bedrijfspagina’s en kijk eens goed naar je social media strategie: brengen kanalen als Facebook, LinkedIn en Instagram jou het gewenste resultaat? 

 

Genoeg te doen dus deze zomer..