Marktsituatie-analyse

Als ondernemer heb je unieke kwaliteiten en grote dromen. Een duurzame samenwerking start met een goede kennismaking. Wij bedenken en ontwikkelen niet wat je vraagt, maar wat je daadwerkelijk nodig hebt. En dat is klantgerichtheid en luisteren naar de ondernemer, want uiteindelijk wil je marketingplannen en applicaties die echt wat opleveren. Daarom gaan we eerst goed aan tafel zitten om jou als ondernemer te leren kennen.

 

Wat en waarom een marktsituatie-analyse?

Pas als je exact weet wat er in de markt speelt en in welke situatie jouw onderneming zich bevindt kunnen we marketing en applicaties opleveren met resultaat. De situatieanalyse is een goede manier voor jou om op de hoogte te zijn en blijven van de ontwikkelingen in de markt. Hierdoor ben je in staat om snel in te spelen op de veranderingen in de markt. En dat is wat wij voor je gaan regelen. Meer tijd bedenkt en ontwikkelt niet wat je vraagt, maar wat jij en jouw klanten daadwerkelijk nodig hebben. De uitkomst van de marktsituatie-analyse dient dan ook als input voor de SWOT-analyse. Het is de start van jouw digitale strategische beleid, oftewel; de situatieanalyse is de basis van onze samenwerking.

``Bepalen van de uitgangsposities, analyseren van de sterktes en zwaktes en het identificeren van kansen en bedreigingen in de operationele markt.``

Waaruit bestaat een marktsituatie-analyse?

In dit eerste deel wordt inzicht verkregen in de operationele markt. Dit zal bestaan uit het uitschrijven van de mogelijkheden in de markt. Hieruit identificeren wij de kansen en bedreigingen in jouw speelveld. Zaken als wat gebeurt er om ons heen en wat gaat er gebeuren in de toekomst? Daarna brengen wij jouw onderneming in kaart met de belangrijkste randzaken zodat we jouw sterktes en zwaktes analyseren. Wanneer deze in een SWOT-analyse tegenover elkaar worden gezet confronteren we jouw organisatie met de markt en bepalen we een uitgangspunt.

 

Deel 1 externe analyse:  de markt

Het identificeren van externe kansen en bedreigingen vanuit de markt is een belangrijk startpunt van de analyse. Wat is het perspectief van de markt, wat zijn de huidige trends en hoe vormen deze kansen en bedreigingen. Hoe groot is de marktvraag en wat bieden concurrenten voor diensten aan. Samen brengen we de omgeving in kaart voor een goed uitgangspunt.

 

Deel 2 interne analyse: jouw bedrijf

De onderneming in kaart brengen en het analyseren van sterktes en zwaktes. Nadat het externe gedeelte helder is kijken we naar jouw onderneming. Wat zijn de kwaliteiten en ambities. Waar ligt jouw kracht en welk probleem wil je oplossen voor jouw klanten? En wat zijn eventuele zwaktes die daarin overbrugt moeten worden? Pas wanneer je je eigen onderneming volledig in kaart hebt gebracht kun je jezelf goed in de markt zetten.

 

Deel 3 marktfit: SWOT-analyse

De organisatie confronteren met de markt. De belangrijkste kansen en bedreigingen tegenover de interne sterktes en zwaktes. Op welke sterktes zet je in? Hoe kun je je zwaktes overbruggen? Hoe kun je het beste de kansen benutten en hoe ga je je vanuit de bedreigingen onderscheiden van de concurrentie? De SWOT-analyse is de kern van jouw marktsituatie-analyse en geeft je het startpunt voor een goede marketing.

Geïnteresseerd? Vraag vrijblijvend de mogelijkheden aan voor jouw analyse

Heb jij een uitdaging?
Bespreek jouw uitdaging tijdens een gratis kennismakingsgesprek en wij denken met je mee naar een passende oplossing
Neem contact op
without
https://www.meer-tijd.nl/wp-content/themes/blake/
https://www.meer-tijd.nl//
#000000
style1
paged
Laadt bericht..
/home/website/domains/meer-tijd.nl/public_html/
#
on
none
loading
#
Sort Gallery
https://www.meer-tijd.nl/wp-content/themes/blake
on
yes
yes
off
Vul hier je e-mailadres in
off
off