Marketingstrategie

Steeds meer digitaliseert, ook in jouw organisatie. Hoe bouw je een digitale relatie met je doelgroep op én hoe onderhoud je die? Wij voorzien je graag van een handige koppeling, applicatie of automatisering die volledig aan je wensen voldoet. Maar daarmee heb je nog geen bezoekers, fans en hordes trouwe klanten…

Die krijg je alleen door een optimale inzet van al je marketingactiviteiten, gebaseerd op een doordachte strategie. Gelukkig zijn wij niet alleen sterk in applicaties, maar ook in marketing. En zo’n strategie kunnen wij voor je ontwikkelen zodat je ook echt meer tijd overhoudt om te kunnen doen waar jij goed in bent.

 

Welke strategische beslissingen?

Wanneer de kansen in de markt bekend zijn via een marktsituatie-analyse of je zelf al goed zicht hebt kan er een visie op de toekomst gecreëerd worden. Deze bestaat uit: 1) de propositie-bepaling met een duidelijke missie en visie, 2) uitschrijven van diverse marketingdoelstellingen en 3) het omschrijven van de doelgroep.

Na de marktsituatie-analyse kan het echte werk beginnen. De strategische issues van de SWOT-analyse (Strenghts, weaknesses, opportunities & threats) zijn bekend. Oftewel, we weten waar de verbeteringen liggen betreft de aansluiting met je markt. De marketingstrategie gaat die positieve issues uitbouwen of versterken en de negatieve issues afzwakken.

``Oplossing bieden voor probleemgebieden met onder andere; een unieke propositie, doelstellingen en doelgroepbepaling.``

Propositie: vind jouw unieke positie in de markt

De basis hiervan is een solide positie in de markt die volledig aansluit. Hiervoor gebruiken we, afhankelijk van jouw situatie, verschillende technieken zoals: Ansoff Matrix, Treacy & Wiersema, SDP-model en het Waarde Propositie Canvas. Na het in kaart brengen van deze strategische opties bepalen we de onderscheidende positie in de markt door alle elementen van de missie uit te schrijven, een visie te formuleren en vanuit al het bovenstaande een overkoepelende nieuwe propositie tot stand te brengen.

 

Doelstellingen: Formuleer jouw grote dromen

Om de strategie vorm te geven hebben we doelstellingen nodig. Niet zomaar een doelstelling. Jouw grote dromen in een korte en langetermijndoelstelling volgens de SMART-methode (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdsgebonden). Wat wil je bereiken, waarom wil je dit bereiken en hoe ga je dit doen? Samen creëren we een duidelijk eindresultaat waarmee je aan de slag kunt.

 

Doelgroepbepaling: Leer je ideale klant kennen

En als laatste onderwerp in de marketingstrategie: wie wil je bereiken? We gaan jouw doelgroep segmenteren en per subdoelgroep volledig in kaart brengen. Welke behoefte en interesses zijn er, wat zijn eventuele barrières in het aankoopproces, welke beslissingscriteria spelen een rol en waar begeeft jouw klant zich online? Dit doen we onder andere met de ‘5 rings of insight’ voor het ontwikkelen van een doelgroepomschrijving, oftewel buyer persona.

Benieuwd naar verdieping? Vraag jouw strategie aan of stel een vraag

Marktsituatie-analyse

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Marketingstrategie

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Heb jij een uitdaging?
Bespreek jouw uitdaging tijdens een gratis kennismakingsgesprek en wij denken met je mee naar een passende oplossing
Neem contact op
without
https://www.meer-tijd.nl/wp-content/themes/blake/
https://www.meer-tijd.nl//
#000000
style1
paged
Laadt bericht..
/home/website/domains/meer-tijd.nl/public_html/
#
on
none
loading
#
Sort Gallery
https://www.meer-tijd.nl/wp-content/themes/blake
on
yes
yes
off
Vul hier je e-mailadres in
off
off