Is jouw website snel genoeg?

Het klinkt vanzelfsprekend, een website die snel genoeg is. In de praktijk zien we echter nog vaak dat websites te traag zijn. Het is dan ook vaak een onderschoven kindje, maar onderschat de waarde van de juiste laadsnelheid niet. In deze blog vertellen wij jou waarom het zo belangrijk is om een snelle website te hebben.

 

#1 Betere score in Google

Sinds kort is de mobile first-indexering door Google uitgerold en een onderdeel van je mobiele gebruikerservaring is de snelheid van de website. Je mobiele laadsnelheid speelt dus een grote rol in jouw ranking binnen het zoeknetwerk. Daarnaast scoort het in zijn geheel punten bij Google wanneer de snelheid van je website optimaal is omdat je hiermee ultiem gebruiksgemak aan je klanten vertoont.

 

#2 Lager bouncepercentage

De maximale aanvaardbare laadsnelheid van een website die wij mensen accepteren is niet meer dan twee seconden. Het blijkt dan ook dat 53% van de personen een website verlaat wanneer deze binnen 3,5 seconden nog niet geladen is. Tel daarbij op dat bezoekers gemiddeld meer pagina’s op jouw website bezoeken wanneer deze snel laden en je begrijpt dat je grote stappen kunt maken met een optimale laadsnelheid van jouw website.

 

# 3 Hoger gebruiksgemak = conversie

Niks levert grotere irritatie op dan een trage site. En eerlijk is eerlijk, op jouw website gebeurt het nog steeds. Naast de invloed van social kanalen en campagnes is de website het platform waarmee je de conversies binnenhaalt. De sleutel tot conversie is gebruikersgemak en die begint en eindigt met snelheid. Er is dan ook een verband tussen conversieratio en laadsnelheid. Snelle websites converteren beter omdat klanten een betere gebruikerservaring hebben en niet hoeven te wachten.

 

 

Benieuwd geworden naar de laadsnelheid van jouw website? Neem contact op en wij scannen jouw website en geven aan hoe je deze kunt verbeteren. Liever zelf aan de slag? Houd onze blog in de gaten. We vertellen je binnenkort hoe je kunt testen of jouw website snel genoeg is en wat je eraan kunt doen om je website te verbeteren.