Een succesvol marketingplan voor Eline

Niets is leuker dan mensen helpen. Het geluk van tevreden klanten geeft mij als ondernemer zoveel energie. Samen ontdekken waar de kansen in de markt liggen, hoe je deze kunt benutten en met welke boodschap je jouw klanten gaat bereiken. Een succesvol marketingplan is hierin de basis.

Afgelopen zomer ben ik samen met Eline Wierstra aan de slag gegaan om haar marketingstrategie te bepalen. Of nouja, niet één maar twee marketingstrategieën, want we zijn zowel voor haar bestaande bedrijf BASeline Coaching & Training als voor het nieuwe concept LifeTime Training Centre aan de slag gegaan. En dat was een geweldig mooi avontuur!

 

Kennismaken met Eline als coach

Hoe kun je jouw klant daadwerkelijk helpen? Door te begrijpen waar de doelgroep behoefte aan heeft. Eline is high performance coach en zorgt ervoor dat je je verder kunt ontwikkelen. Voor onze samenwerking heb ik een aantal coach sessies bij haar gevolgd om mijzelf als onderneemster te verbeteren. Wat interessant zeg! Mooie inzichten opgedaan en een goede basis gelegd voor onze samenwerking.

 

Samen aan de slag

De eerste bijeenkomst hebben wij samen gesproken over haar dromen, doelen en wensen. Waar wil je dat BASeline Coaching & Training over vijf jaar staat? En waar voel jij je fijn bij als onderneemster? Maar ook wat doe je momenteel aan marketingactiviteiten en wat wens je terug te zien in jouw marketingplan? Samen hebben wij de uitgangspunten bepaald en zijn we aan de slag gegaan. 

 

Meer tijd Marketing en applicaties brainstormsessie Baronie Alphen aan den Rijn

*de strategiesessies vinden plaats op een inspirerende ruimte binnen ons kantoor in de Baronie @ Alphen ad Rijn

 

Strategiesessies en brainstormen

Niet alleen voor haar bestaande bedrijf BASeline Coaching & Training waar Eline zich focust op mentale begeleiding in de tenniswereld moest een strategie komen. Ook voor het nieuw op te zetten concept LifeTime Training Centre hebben wij een plan gemaakt. In diverse brainstormsessies hebben we de groeimatrix besproken, de waardestrategie bepaald, de doelgroepen omschreven, maar bijvoorbeeld ook de missie en visie opgesteld en via het Waarde Propositie Canvas ontdekt waar de klant daadwerkelijk behoefte aan heeft. 

 

Concreet actieplan en oplevering

Na het bepalen van de strategie heb ik voor Eline uitgewerkt hoe ze dit in de praktijk kan brengen. Over welke onderwerpen kan ze gaan communiceren, welke boodschap kan ze hierin overbrengen en via welke kanalen gaat dit gebeuren. Met een concreet actieplan in handen gaat Eline nu zelf aan de slag om haar doelgroep te bereiken en de marketingstrategie uit te voeren. Momenteel is ze hard bezig met haar nieuwe website voor BASeline Coaching & Training en krijgt het nieuwe concept LifeTime Training Centre steeds meer vorm. 

 

Speciale aanbieding van Eline!

Wil je ook aan de slag om jezelf verder te ontwikkelen? Om haar nieuwe marketingactiviteiten te vieren biedt Eline een gratis intakegesprek aan! Je kunt haar bereiken via info@baseline-coaching.nl of neem een kijkje op haar website waarmee ze zelf hard bezig. Mocht je zelf behoefte hebben om een soortgelijk traject te doorlopen, twijfel niet en gun jezelf meer tijd voor jouw onderneming. Ik sta voor je klaar en samen gaan we aan de slag!

 

Sharon Kampman Meer tijd Marketing