Waarom digitaliseren van je bedrijf een must is

Vandaag de dag kan een gebrek aan digitalisering leiden tot stilstand. Gezonde bedrijven leggen het zelfs af tegen concurrenten die digitaal wel goed weten in te zetten. Denk bij digitalisatie aan bijvoorbeeld effectieve bedrijfsprocessen door applicaties. Bedrijven die online sterk vertegenwoordigd zijn en meegroeien in de digitalisering maken gemiddeld 26% meer winst dan hun concurrenten. Het missen van deze online kracht is voor 77% van alle ondernemingen de belangrijkste hindernis in het realiseren van hun doelstellingen.

 

Wat is digitalisering?

Met ‘digitalisering’ worden de veranderingen aangeduid die zich voltrekken in de maatschappij en de economie ten gevolge van de invloed van informatie- en communicatietechnologie. Het hier gebruikte begrip ‘digitalisering’ is dus veel breder dan de toepassing van de ICT sector. Voor ons betekent de digitale transformatie dat een organisatie een verandering heeft doorlopen waarna het de klant 100% centraal stelt. Maar ook verbonden is met een waardevol netwerk en digitaal als norm beschouwt.

 

Digitaliseren: de nieuwe norm

Voorbereiden en meedoen in een samenleving en economie die snel verandert betekent je blik op de toekomst zetten. Oftewel je persoonlijke visie bepalen. Veel bedrijven worstelen echter nog met de vraag hoe te beginnen met de digitalisering. Een goed vertrekpunt is het formuleren van een digitale strategie. Een digitale marketing strategie is meer dan alleen veel ‘aanwezig’ zijn op LinkedIn, Facebook en andere social media.  Een digitale strategie is essentieel om je gestelde doelen te bereiken. Hierbij analyseer je natuurlijk welke factoren hierbij zowel intern als extern van invloed zijn om jouw doelen te bereiken. Technologie is één van de belangrijkste factoren hierin.

 

Is jouw organisatie klaar voor de digitale transformatie?

Je wilt als bedrijf natuurlijk niet achterop raken bij de concurrentie en digitalisering brengt, naast verandering, onmisbare voordelen met zich mee. Kun je de onderstaande signalen allemaal (positief) beantwoorden, dan is het wellicht tijd om het digitale tijdperk te betreden.

 

  1. Kan het product of de customer experience worden gedigitaliseerd zonder dat het negatieve gevolgen heeft op de tevredenheid van de klant?
  2. Is de huidige customer experience traag en levert het niets op?
  3. Zou de digitalisering zorgen voor aanzienlijk lagere kosten dan het traditionele business model?
  4. Hoe groot (en stevig) is de muur die je belemmert om het digitale tijdperk te betreden?

 

Digitalisering kan je op voorsprong zetten

De digitale transformatie heeft impact op zowel de marketing als applicaties en systemen binnen jouw bedrijf. Als je dit goed organiseert, zet digitalisering je op voorsprong. Daarom betrekken bedrijven en organisaties graag Meer tijd bij dit proces. Samen zorgen we ervoor dat je klaar bent voor de toekomst zodat je kunt doen waar je goed in bent. Meer tijd voor jouw onderneming met online succes

Meer weten of kennismaken? Bekijk wat wij voor je kunnen doen op het gebied van marketing en applicaties, of neem contact op voor een gratis kennismakingsgesprek.