Content marketing


Content marketing is het maken, aanbieden en verspreiden van content die aansluit op een vooraf geïdentificeerde behoefte om zo nieuwe relaties aan te gaan en bestaande relaties te versterken. Klanten binden doe je met content en organisatie die dit ten volle benutten winnen ten opzichte van hun concurrenten. Dit betekent dus het zorgen voor de juiste content, voor het juiste publiek, op de juiste plaats, op het juiste moment. En daar helpen wij graag mee.

 

De kracht van content

Consumenten zijn actief op zoek naar goede informatie. Kwaliteit vereist een professionele aanpak; content marketing dus. Er moeten strategische keuzes gemaakt worden over je aanpak. Hoe krijg je inzicht in de behoefte van je klanten? En hoe bereik je ze? Goede content is informatie die de klant echt helpt. In het juiste formaat, via het juiste kanaal, op het juiste moment. Content die zorgt voor communicatie. Tussen klanten en tussen klant en organisatie. Dat is content marketing en de kracht van content.

``Ontwikkelen van content formule met rubrieken, kanalen, doelen en concrete contentkalender voor verspreiding van marketingstrategie.``

Waar begin je?

Vanuit de marktsituatie-analyse, de marketingstrategie en het communicatieplan volgt de input voor de content marketing. Je moet immers weten wat er in de markt gebeurd, waar je doelgroep zich bevindt en hoe je deze wilt bereiken. Daarna zijn we klaar om de vruchten te plukken met gerichte content marketing. 

Als eerste gaan we vaststellen hoe je wilt overkomen op basis van de tone of voice en redactionele pijlers waarna we de boodschap kunnen onderverdelen in rubrieken. Dit zijn overkoepelende onderwerpen zoals nieuws waaronder je diverse soorten content kunt ontwikkelen. Op deze manier weet je wat je wilt gaan vertellen, in welke formule je dit gaat overbrengen en onder welke paraplutermen jouw boodschap valt.

 

De juiste content kanalen en doelen

Dan komt de volgende uitdaging. Welke boodschap ga je via welk kanaal communiceren? Zo plaats je een inhoudelijke blog eerder op je website en verspreid je nieuws via social media, of kun je sommige boodschappen over meerdere kanalen communiceren? Dit komt ter sprake tijdens het indelen van de content kanalen. Vergeet hierbij ook het doel van je content niet. Wil je bijvoorbeeld betrokkenheid stimuleren of het verkeer naar de website opschroeven? Ook dit is een belangrijke overweging in je keuze per kanaal.

 

Tijd voor de content kalender

Je weet wat je wilt communiceren, in welke formule, via welke kanalen en met wel doel. Alleen weet je nog niet wanneer welke boodschap naar buiten gaat. In de content kalender komen al deze zaken samen en geven we je een helder overzicht waarmee je aan de slag kunt. Jouw content kalender wordt de houvast voor al jouw communicatie en door bovenstaande stappen weet je per week exact wat je je klanten gaat vertellen.

Benut de kracht van content en vraag een gratis brainstormsessie aan

Heb jij een uitdaging?
Bespreek jouw uitdaging tijdens een gratis kennismakingsgesprek en wij denken met je mee naar een passende oplossing
Neem contact op
without
https://www.meer-tijd.nl/wp-content/themes/blake/
https://www.meer-tijd.nl//
#000000
style1
paged
Laadt bericht..
/home/website/domains/meer-tijd.nl/public_html/
#
on
none
loading
#
Sort Gallery
https://www.meer-tijd.nl/wp-content/themes/blake
on
yes
yes
off
Vul hier je e-mailadres in
off
off